Viatge a Lió i Ginebra. Alumnes de Francès.

Els alumnes de 4t d’ESO que fan la matèria optativa de francès han fet un viatge a les ciutats francòfones de Lió i Ginebra la darrera setmana. Han visitat els espais més emblemàtics d’aquestes dues ciutats. Els alumnes, per grups, havien preparat les visites dels diferents indrets per poder explicar-los als companys.

Han estat cinc dies molt intensos i molt ben aprofitats! Els alumnes han pogut fer un tastet de la vida i la cultura francòfona en aquests dos països. I sobretot, han pogut posar en pràctica els seus coneixements de llengua francesa.

Tot seguit trobareu l’enllaç per veure les fotos: https://drive.google.com/drive/folders/1KgrM-T1d6-RoNI7KpafuJN7GxzXbYGWU?usp=sharing

A continuació teniu cinc cèntims del que van fer cada dia:

DIA 1 (divendres 5/05)

El dia que vam arribar a Lió, evidentment, només vam poder aprofitar la tarda. Després d'un breu descans a l'hotel per carregar energia, vam anar a la Presqu'île (literalment "península"), que és el centre de Lió. Es diu així perquè Lió té dos rius (el Saona i el Roina) que conflueixen en un punt, i tota la part terrestre que està entre aquests dos rius és una mena de península. Els alumnes, que feien de guies turístics en francès, van poder admirar i presentar monuments o llocs tan emblemàtics com la Rue de la République, la Place Bellecour (la plaça peatonal més gran d'Europa), l'Opera, l'Hôtel de Ville i la Place des Terreaux.

DIA 2 (dissabte 6/05)

Dissabte ens vam llevar d'hora per anar a la part històrica de Lió, que va estar declarada fa 25 anys Patrimoni de la Humanitat. Primer de tot, vam pujar amb metro-funicular a la "coline de Fourvière", que domina tota la ciutat. Allà, en primer lloc, els alumnes van poder trepitjar, literalment, el llegat que els romans van deixar a Lió ("Lugdunum" amb la nomenclatura romana). La ciutat va ser inaugurada l'any 43 a.C. i va arribar a ser capital de la província romana de la Gàl·lia. Un cop que els alumnes van gaudir dels orígens de la ciutat, vam dirigir-nos a la Basílica de Fourvière, dedicada a la Verge Maria, que els lionesos veneren perquè consideren que els va salvar de la peste neumònica l'any 1643. Des d'aleshores, li professen la seva gratitud posant una espelma a l'empit de la finestra cada 8 de desembre. Això va ser l'origen de la Fête des Lumières de Lió, avui en dia mundialment coneguda.

A la tarda vam baixar cap al barri de Vieux Lyon, barri històric per excel·lència de la ciutat, patrimoni de la UNESCO, que remunta els seus orígens a l'Edat Mitjana i al Renaixement. Encara es conserven molts edificis de l'època. Aquí els alumnes-guies van poder gaudir dels carrerons típics del barri, de la Cathédrale Saint-Jean, dels "traboules" (passatges interns que connecten diversos edificis), a més de la gastronomia típica de Lió (que és la capital gastronòmica de França), menjant a un dels típics "bouchons lyonnais".

DIA 3 (diumenge 7/05)

Diumenge ens vam llevar encara més d'hora per agafar un bus i anar cap a Ginebra, a Suïssa. Tot i que el temps no va acompanyar gaire, vam poder visitar els llocs més emblemàtics de la ciutat: el Jet d'Eau, la seu europea de les Nacions Unides, el Jardí Botànic i el centre històric (amb catedral i carrers comercials inclosos). Al vespre, esgotats tots, vam agafar el bus de tornada cap a Lió, on vam arribar passades les 21h.

DIA 4 (dilluns 8/05)

Tenint en compte tot el cansament acumulat, dilluns ens vam aixecar més tard, però, tot i això, vam aprofitar el matí. Vam anar al barri bohemi de la Croix-Rousse (famosa per la Revolta dels Canuts, els antics obrers que teixien seda al segle XIX), que se situa a l'altra turó de la ciutat. A més del propi encant que impregna els seus carrers, la Croix-Rousse es caracteritza per tenir diversos "trompe-l'oeil": murals pintats tan realistes que semblen reals.

Després de dinar, vam anar al Parc de la Tête d'Or, que, a més de ser un dels parcs urbans més grans d'Europa, és el veritable pulmó de la ciutat. Els alumnes van poder relaxar-se sobre la seva gespa, seure i contemplar la bellesa del seu enorme llac, veure els animals del seu zoo, o perdre's entre totes les espècies naturals del seu jardí botànic.

DIA 5 (dimarts 9/05)

L'últim dia només disposàvem del matí abans d'anar a l'aeroport i agafar el vol cap a Barcelona. Alguns dels alumnes van quedar-se a l'hotel per aprofitar i dormir (han estat dies esgotadors), mentre que d'altres van voler tornar al centre (Presqu'île o Vieux Lyon) per fer les últimes compres.

Després això, ens vam reunir tots a l'hotel per anar a l'estació Gare Part-Dieu, des d'on vam agafar el tren-llençadora en direcció a l'aeroport. Això va marcar el final de cinc dies intensos, cansats però en què els alumnes van poder fer un petit tastet de la vida francòfona a dos països. Ha valgut la pena.